« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Savjet i podršku možete zatražiti i
putem službenog maila:
strucnasluzba.dobrisacesaric@gmail.com
KVIZ Cesarić u stihu i ilustraciji
VIRTUALNA IZLOŽBA učeničkih likovnih radova:
Cesarić i osječki cesarići
Aktivnosti wakelet
https://wke.lt/w/s/Y5KEMF
RADIONICE „Voćka poslije kiše“
„Spoznanje“ i „Slap"
Radionica s motivima ljubavi i zaljubljenosti
u Cesarićevim pjesmama
Dobriša Cesarić u produženom boravku
DANI DOBRIŠE CESARIĆA U
DODATNOJ NASTAVI GEOGRAFIJE
UPISI U SREDNJU ŠKOLU
Popis SŠ u Osijeku
Elektrotehnička i prometna škola Osijek
Strojarska tehnička škola Osijek
Poljoprivredna i veterinarska škola Osijek
Graditeljsko – geodetska škola Osijek
Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija R. Boškovića Osijek
Ekonomska i upravna škola Osijek
Ugostiteljsko – turistička škola Osijek
Trgovačka i komercijalna škola Osijek
Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek
Isusovačka klasična gimnazija Osijek
Prva privatna srednja škola „Gaudeamus“ Osijek
Prosvjetno – kulturni centar Mađara u RH Osijek
Započeo Projekt poticanja čitanja Tko mi čita
Godinu 2021. , Vlada Republike Hrvatske proglasila je, na prijedlog Ministarstva kulture i medija, Godinom čitanja. Za ljubitelje lijepe riječi to znači poticanje kulture čitanja, čitanje iz zadovoljstva te čitanje s razumijevanjem. Tako je nastavljena Nacionalna strategija poticanja čitanja koja je započela 2017.godine s ciljem „razvijanja čitateljskih navika i oblikovanja kompetentnih čitatelja“.
Tko mi čita 2021.
Učenici i učiteljice razredne nastave Silvana Stojović, Azra Staščik, Marina Vučemilović Šimunović Marta Budrovac, Marija Bilić, Sonja Koprivnjak i Jelena Ćutunić Dašić uključili su se u Projekt poticanja čitanja naše školske knjižničarke Snježane Laksar pod ovogodišnjim nazivom Tko mi čita 2021. Nakon prošlogodišnje školske godine koja se odvijala online, svi sudionici rado su se odazvali planiranim aktivnostima u razredu u realnom vremenu i prostoru.
Cilj je projekta poticati čitanje, razumijevanje pročitanog, razvijanje vještina učeničkog stvaralačkog izražavanja i razvijanje samopouzdanja na javnim nastupima. Sudionici projekta su svi učenici razredne nastave, njihove učiteljice, psihologinja Lucija Drokan, pedagoginja Lada Ilić-Puharić , učiteljica Glazbene kulture Arijana Šmit i učenici viših razreda u ulozi čitatelja priča.
e Twinning projekt Godina čitanja
Ujedno smo se pridružili i kao projektni partneri u e Twinning projekt školskih knjižničara Godina čitanja 2021. namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola čiji je voditelj stručna suradnica knjižničarka Snježana Kovačević iz OŠ Zlatar Bistrica.
Čitanje
Projekt smo započeli čitanjem priče Gospođice Hoću Tihane Lipovec Fraculj sredinom veljače 2021.godine u svim odjelima razredne nastave. Čitat ćemo i Gospođicu Neću Sunčane Škrinjarić, Mirka Bjesomirka Tamare Vučković , Anu i gospodina Strahojeda Tihane Lipovec Fraculj, Gospodina Iza i gospođicu Po Tamare Vučković, bontone za djecu te prvašićima Slovocedu Edija Šupljike .
Knjižničarka nam prije čitanja donosi iznenađene-knjige, štapne lutke, instrumente, 1.b
Knjižničarka nam čita priču Gospođica Hoću, 2.b
Dok knjižničarka čita s njom je i lutka iz priče...
Na zastavicama smo nacrtali knjige jer ćemo puno čitati, 1.a
Kviz
Koliko su učenici zapazili detalja iz pročitane priče Gospođica Hoću pokazali su u razrednom kvizu. Učenici su se podijelili u dvije ekipe. Svaki je učenik izvlačio po jednu numeriranu papirnatu kockicu u kojoj se nalazilo pitanje, a odgovaralo se naizmjenično. Zadovoljni i hrabreni točnim odgovorima, poželjeli su novi susret u sljedećem kvizu.
Upute - pitanja su skrivena u numeriranim kutijicama, 3.a
Izvlačimo pitanja u kvizu, 2.a
Znamo odgovore na postavljena pitanja,1.b
Skupina dogovara točan odgovor, 3.b
Učiteljica zapisuje osvojene bodove
Odgovorili smo na sva pitanja, 2.a
Sviđa nam se kviz. Spremni smo za sljedeći, 1.a
Slovoceda za prvašiće
Prvašićima je omiljena knjiga Slovoceda. Čitamo je nakon što učiteljica obradi novo slovo. Nakon pročitanog teksta o slovu, pokušavali su tijelima oblikovati slova u prostoru. Zanimljiva aktivnost kojoj se uvijek raduju!
Prvašićima knjižničarka čita Slovocedu, 1.b
Slovo F, učenici 1.b
Slovo H, učenici 1.a
I ovako se može oblikovati slovo H, 1.b
...i ovako...slovoH,1.b
Slogan Hoću-neću
Slogan Hoću-neću je ritmičko recitativna i plesna izvedba nastao za potrebe ovog projekta. Na početku i na kraju svakog druženja s knjižničarkom u ovogodišnjem projektu služi nam kao pozdrav. Prvašići su u izvedbu uključili i instrumente: drvene štapiće, trijangl, ksilofon i metalofon. Izvedbu smo zabilježili i video snimkom.
HOĆU - NEĆU
Hoću uvijek priču čitat',
neću u neznanju skitat'.
Hoću – neću, djeca zbore,
Hoću - neću, zbrku stvore.
Hoću – neću, hoću – neću,
Nek' se maštom riječi kreću!
Hoću – neću, hoću – neću, to su riječi dv'je.
Kad pročitam cijelu priču, tad ću znati sve.
Uvježbavamo ritmičko plesni slogan Hoću-neću, 2.a
Kako prepričati priču
Nakon pročitane priče Gospođica Hoću i kviza, knjižničarka je učenicima podijelila zadatke. Svaki razredni odjel prepričat će ovu priču na drugačiji način, uvježbati svoje izlaganje, a potom snimiti kako bi u ovim epidemiološkim uvjetima i učenici iz drugih razrednih odjela mogli vidjeti njihove radove.
Dobili smo svitak sa zadacima kako prepričati priču Gospođica Hoću, 1.a
Pažljivo čitamo upute kojim redoslijedom i kako pričamo zadanu priču, 2.b
Kamishibai pripovijedanje
Učenici 1.a razreda prepričat će ovu priču japanskom kamishibai tehnikom pripovijedanja. Prvo im je knjižničarka objasnila i demonstrirala što je kamishibai, pokazala kazalište-kutiju kamishibai, ispričala priču kamishibai tehnikom, a oni će nacrtati i napisati svoju priču. I zabilježiti snimkom.
Knjižničarka objašnjava što je kamishibai, 1.a
Upute za izvedbu priče tehnikom pripovijedanja kamishibai, 1.a
Strip priča
U dogovoru s učiteljicom 1.b razreda, prvašići će osmisliti strip i izložiti ga u alatu bookmarku. Prelistali su stripove koje im je donijela knjižničarka, pratili učiteljičina objašnjenja o osnovnim elementima stripa i krenuli u izradu stripa. Kako im je ovo prvi strip dopunit će svojim crtežima i riječima već ponuđen predložak radnog listića na kojem je ispisan kadar stripa.
Učiteljica objašnjava prvašičima kako izraditi strip, 1.b
Izrada stripa, 1.b
Priča iz kutije
Priču iz kutije ispripovijedat će učenici 2.b razreda. Prikupljaju predmete koji će im pomoći pri prepričavanju priče, a skrit će ih u običnu kutiju koju će preurediti u neobičnu kutiju iz koje „izlazi“ priča. Snimit će svoju priču.
Kako od kutije i otpadnog materijala do pozornice i priče, 2.b
Slikovnica
Kako će priču prepričati učenici 2.a razreda? Izradit će slikovnicu alatom Jamper Story.
Intervju s likom iz priče
Učenici 3.a razreda i njihova učiteljica stalni su suradnici i novinari podlista Zrnca našeg školskog lista Mladoga klasja. Oni će priču prepričati kao zamišljeni inervju s likovima iz priče Gospođica Hoću. Na satu Likovne kulture izradili su štapne lutke kojima će služiti u svojoj izvedbi.
Izrađujemo štapne lutke koje ćemo animirati u intervjuju s likovima iz priče Gospođica Hoću
Za izradu su nam potrebni kolaž papir, vuna, dugmad, mašne, 3.a
Dramatizacija i štapne lutke
Mlađi dramci u našoj školi su učenici 3. b razreda koji su izradili štapne maske i dramatizirat će priču na svoj osebujan način. Već snimaju uvodnu najavu priče.
Izložba
Učenički likovni radovi učenika 3.a i 3.b razreda tijekom ožujka izloženi su u razredu. Objavit ćemo ih i virtualno.
Razredna izložba štapnih masaka, 3.b
Štapne maske, 3.a
Bonton
Četvrtaši čitaju bontone namijenjene djeci. Odabiru pravila lijepog ponašanja koje će izložiti na posterima. Snimat će izlaganja i predstavljanje postera.
Čitamo bonton, 4.b
Istražujemo pravila lijepog ponašanja, 4.b
Upoznali smo se s izradom postera. Izradit ćemo postere s pravilima ponašanja čitajući bontone, 4.b
Do sljedećih vijesti o aktivnostima u projektu poticanja čitanja pozdravljamo vas uz kratki video zapis učenika 1.b razreda.
Snježana Laksar, prof. i dipl.knjižničar