« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Savjet i podršku možete zatražiti i
putem službenog maila:
strucnasluzba.dobrisacesaric@gmail.com
KVIZ Cesarić u stihu i ilustraciji
VIRTUALNA IZLOŽBA učeničkih likovnih radova:
Cesarić i osječki cesarići
Aktivnosti wakelet
https://wke.lt/w/s/Y5KEMF
RADIONICE „Voćka poslije kiše“
„Spoznanje“ i „Slap"
Radionica s motivima ljubavi i zaljubljenosti
u Cesarićevim pjesmama
Dobriša Cesarić u produženom boravku
DANI DOBRIŠE CESARIĆA U
DODATNOJ NASTAVI GEOGRAFIJE
UPISI U SREDNJU ŠKOLU
Popis SŠ u Osijeku
Elektrotehnička i prometna škola Osijek
Strojarska tehnička škola Osijek
Poljoprivredna i veterinarska škola Osijek
Graditeljsko – geodetska škola Osijek
Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija R. Boškovića Osijek
Ekonomska i upravna škola Osijek
Ugostiteljsko – turistička škola Osijek
Trgovačka i komercijalna škola Osijek
Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek
Isusovačka klasična gimnazija Osijek
Prva privatna srednja škola „Gaudeamus“ Osijek
Prosvjetno – kulturni centar Mađara u RH Osijek
Međunarodni eTwinning projekti, koje su naši vrijedni učenici šestih razreda provodili zajedno s učiteljicom Anitom Čorak tijekom prošle školske godine, nagrađeni su prestižnom nacionalnom oznakom kvalitete!
Ponosni smo na njihov trud i zalaganje u matematičkim projektima koji su obogatili njihova znanja i vještine.
Čestitamo svima i radujemo se novim projektima!
Kako učiti o četverokutima na drugačiji način? Može li se reciklirati u matematici? Kako dizajnirati na nastavi matematike? Koliko nam u svemu tome može pomoći umjetna inteligencija?
Projekt Recikliranje iz 4 kuta, uz mentorstvo učiteljica matematike Anite Čorak i Jasmine Alilović, povezao je učenike 6. razreda dvije osnovne škole: OŠ Dobriša Cesarić iz Osijeka i OŠ „Matija Gubec“ iz Čeminca. Kroz projekt, 50-tak učenika okušalo se u grafičkom i tekstilnom dizajniranju uz primjenu tehnologije i umjetne inteligencije. Rješavali su matematičke zadatke koji su rezultirali mnoštvom modela četverokuta. Zatim su u svome radu povezali održivi razvoj i vještine šivanja s nastavnim sadržajima. U konačnici su prezentirali proizvod snimanjem reklama, a videokonferencijom razmijenili iskustva.
S učenicima je provedena anketa na početku i na kraju projekta. Najizazovniji, a istodobno i najzabavniji dio projekta učenicima je bilo šivanje. Učenici su izrazili i zadovoljstvo svojom vještinom šivanja i proizvodom kojeg su sašili te smatraju da će im ta vještina trebati u budućnosti. Veliki broj učenika je naglasio kako je projekt bio koristan u podizanju svijesti o održivom razvoju, da sada bolje razumije koncept recikliranja te da će ubuduće više reciklirati. Učenici su izrazili želju sudjelovati u sličnom projektu i iduće godine te bi preporučili projekt i svojim prijateljima. Kako kažu, bilo im je zabavno i svakako bolje od ispita; probali su šiti, ali neki od njih ne bi to baš radili svaki dan; pojedini su uz šivanje kvalitetno su provodili i vrijeme sa svojim bakama.
Kako smo se zabavili, pogledajte na poveznici.
Tijekom svibnja, u suradnji s učenicima iz OŠ Petra Preradovića iz Zadra i njihovom učiteljicom Anitom Šimac, proveli smo projekt pod nazivom "Učenici kao učitelji". Naši osmaši imali su priliku iskusiti "učiteljski dan" u razredu, gdje su na zadanu temu održali sat svojim kolegama. Učenici su se pritom koristili umjetnom inteligencijom kako bi osmislili sve etape nastavnog sata – od motivacije, preko obrade gradiva, pa sve do zadataka i završnog dijela. Ovaj inovativan pristup omogućio im je da planiraju sat na suvremen način, koristeći tehnologiju koja potiče kreativnost i analitičko razmišljanje.
Ova aktivnost ne samo da je pomogla učenicima razviti važne kompetencije poput javnog nastupa, planiranja i vođenja aktivnosti te suradnje s vršnjacima, već im je omogućila i da uče kako koristiti moderne alate u obrazovanju. Njihovi su kolege imali priliku učiti iz perspektive svojih vršnjaka, što je dodatno obogatilo iskustvo učenja.
Ovakva praksa ne samo da potiče samopouzdanje i razvija komunikacijske vještine, već omogućuje učenicima da preuzmu odgovornost za obrazovni proces. Učitelj u ovom slučaju postaje mentor i podrška, prateći napredak učenika te pružajući povratne informacije. Korištenje umjetne inteligencije unijelo je novu dimenziju u nastavni proces, osnažujući učenike da postanu aktivni sudionici u vlastitom učenju, dok istovremeno stječu vrijedne vještine za budućnost.
Kako je izgledalo u razredu, pogledajte na ovoj poveznici.
U našoj školi održan je poseban nastavni sat iz matematike na temu Vjerojatnosti, a ovaj put učenici su imali priliku učiti na nešto drugačiji način – kroz filmsku projekciju. Na satu su obrađivani osnovni koncepti vjerojatnosti, no umjesto klasičnih zadataka i formula, učenici su koristili scene iz popularnog filma kako bi bolje razumjeli kako funkcionira ovaj važan matematički koncept.
Učiteljica je pažljivo odabrala scene iz filma 21 koje uključuju elemente neizvjesnosti, donošenje odluka i različite ishode. U scenama akcije s igrama na sreću učenici su analizirali vjerojatnost dobitnih kombinacija, te proučavali različite ishode ovisno o odlukama glavnih likova.Nakon svake odgledane scene, diskutirali smo i analizirali moguće ishode i procjenjivali vjerojatnosti različitih događaja. Kroz ovu interaktivnu metodu, učenici su se upoznali s pojmovima vjerojatnosti, nezavisnih događaja i zakonima velikih brojeva.
Ovaj način učenja pokazao se izuzetno uspješnim jer su učenici mogli primijeniti teoriju na konkretne situacije, što im je pomoglo da bolje razumiju i zapamte gradivo. Povezivanje matematičkih koncepata s realnim svijetom, pa čak i zabavnim sadržajem poput filma, potaknulo je kreativno razmišljanje te omogućilo učenicima da uče na zanimljiviji način.
Nastava vjerojatnosti kroz film odličan je primjer kako suvremeni pristupi obrazovanju mogu olakšati usvajanje gradiva i razvijati vještine kritičkog mišljenja kod učenika, a istovremeno ih motivirati da se više uključe u proces učenja.
Ovakvi inovativni nastavni sati predstavljaju iskorak prema modernom obrazovanju koje povezuje teoriju i praksu, te pruža učenicima priliku da uče na kreativan i interaktivan način.
Dan sigurnijeg interneta (Safer Internet Day – SID) obilježava se diljem svijeta svake godine, drugog utorka u veljači. Cilj je promicati sigurniju i odgovorniju upotrebu interneta, posebno među djecom i mladima.
U etwinning projektu ŠTEAMajmo 2 organizirali smo online konferenciju čiji su moderatori bili učenici, sudionici projekta. Učenice 6.a, uz pomoć učiteljice Anite Čorak, osmilile su kahoot kviz za sve sudionike, a pripremili smo i nagrade za pobjednike.
Cilj je konferencije bio poslati snažnu poruku o važnosti prevencije elektroničkog nasilja, stvaranja sigurnog virtualnog okružja i dostupnosti kvalitetnih internetskih sadržaja za djecu i mlade, u čemu mislimo da smo i uspjeli.
Oduševljenost svemirom traje otkad je ljudske civilizacije, a snovi o tome da ćemo postati astronautima prenose se s generacije na generaciju. Već desetljećima inženjeri, arhitekti i imućni biznismeni pripremaju projekte kojima bi svemir približili običnim ljudima pretvarajući ga u turistički proizvod. Međutim, do sada se još nije pronašlo dovoljno praktično rješenje koje bi opravdalo goleme troškove odlaska na takvo putovanje.
O tome i mnogim drugim zanimljivim pitanjima istraživali smo danas na integriranoj nastavi matematike, povijesti i tjelesne kulture, a za uspješnije računanje pozvali smo i fiziku u pomoć!
Učenici 8.razreda odlično su se snašli u raznim ulogama koje su pred njih postavljene. Kako je tema ovogodišnjeg Svjetskog tjedna Svemira „Svemir i poduzetništvo”, jedan od zadataka bio je osmisliti i organizirati putovanje u Svemir i na tu temu izraditi letak. Učenici su trebali prikupiti dosta informacija o načinu i mogućnostima prijevoza u Svemir, što turistima ponuditi od sadržaja u Svemiru te biti kreativni i poduzetni kako bi privukli turiste i ostvarili svoj naum. Proveli su i praktične zadatke trčanja i skakanja na Zemlji te su, pomoću informacija o gravitaciji i kretanju u Svemiru, izračunali kako bi njihov sprint i skok izlgedao na Mjesecu. Prilikom boravka u Svemiru naše tijelo "radi" drugačije, a saznali smo i kako:
Izradili smo lentu vremena važnih ljudskih i životinjskih putovanja u Svemir. I naši preci bili su fascinirani Svemirom, kao i mi sami.
Volimo ovakvu nastavu - kreativnu, zabavnu i vrlo edukativnu.
Za još više info:
https://read.bookcreator.com/bUsT_M40GUOjU3bTX2xkbti50cjU2XqYRhf8pu9nyQA/Fdo9ExfKTouq73WaxhlbDA
Obilježili smo Europski Dan jezika u utorak, 26.rujna na dodatnoj nastavi iz Matematike.
Matematika je univerzalni jezik. Matematičari, znanstvenici i drugi koriste matematiku za komuniciranje pojmova. Matematika opisuje sebe, pojave u stvarnom svijetu i apstraktne pojmove. Simboli i organizacija za oblikovanje jednadžbi isti su u svim zemljama svijeta.
Nakon što smo se upoznali s definicijom jezika i utvrdili da Matematike zaista jest jezik, prešli smo na posao.
Tako smo i mi, kao veliki matematičari, imali zadatak prevesti zadatke riječima u matematički zapis, osmisliti zadatak iz svakodnevne životne situacije na zadanu jednadžbu te prevesti na jezik po izboru.
Kako se aktivnost provodi kroz etwinning projekt „Primjena matematike“, predstavili smo sebe, svoju školu i grad pomoću Vennovih dijagrama.
Više o aktivnosti možete vidjeti na poveznici:
https://wakelet.com/wake/8dtMIceq8rA4VFJHTVzRM
Foto: Govoriš li matematički.png
eTwinning je inicijativa koja omogućava školama i učiteljima iz različitih europskih zemalja da surađuju putem internetskog portala. U sklopu Comenius programa, eTwinning projekti potiču međunarodnu suradnju, razmjenu iskustava i zajedničko učenje. Učitelji i učenici mogu sudjelovati u raznim aktivnostima, razvijati europsku školsku mrežu i stvarati vrijedne projekte.
Jedan od takvih projekata je međunarodni eTwinning projekt “Primjena matematike”, čiji je autor učiteljica Anita Čorak (Hrvatska) i učiteljica Jelena Kenić (Srbija). U ovom projektu, učitelji i učenici iz različitih zemalja surađuju na temama vezanim uz matematiku. Cilj je pokazati da je matematika prisutna u svakodnevnom životu te da se može primijeniti na različite načine.
Također, uključili smo se u međunarodni projekt "ŠTEAMajmo 2" koji je interdisciplinarni projekt te osim matematike i prirodnih znanosti, uključuje i društvene znanosti. U ovom projektu učenici razvijaju praktične vještine i izrađuju različite predmete i igre.
Međunarodni etwinning projekt "The ABCD of mathematicians" obrađuje rad revolucionarnih matematičara koji su nadmašili apstraktnu teoriju kako bi riješili izazove stvarnog svijeta. Od Arhimeda do Zenona iz Eleje, ti su vizionari revolucionirali naš svijet. Bavit ćemo se njihovim genijalnim metodologijama i društvenim utjecajem njihovih otkrića.
Kroz međunarodni etwinning projekt "Mathematical Pathways of Sustainable Goals" istražit ćemo vezu između ciljeva održivog razvoja i matematike. Kroz istraživanje, analizu podataka i aktivnosti rješavanja problema, učenici će razumjeti ulogu matematike u promicanju održivih praksi i odgovorne potrošnje.
Svi navedeni projekti uključuju istraživanje, kreativnost i praktičnu primjenu matematičkih sadržaja. Sudionici rade na zajedničkim projektima, razmjenjuju ideje i razvijaju suradnju. Osim toga, projekt potiče motivaciju učitelja i učenika te razumijevanje raznolikosti europskih kultura i jezika. Suradnja s drugim školama iz različitih zemalja omogućila nam je da razmijenimo iskustva i stvorimo vrijedne materijale za nastavu.