« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Savjet i podršku možete zatražiti i
putem službenog maila:
strucnasluzba.dobrisacesaric@gmail.com
KVIZ Cesarić u stihu i ilustraciji
VIRTUALNA IZLOŽBA učeničkih likovnih radova:
Cesarić i osječki cesarići
Aktivnosti wakelet
https://wke.lt/w/s/Y5KEMF
RADIONICE „Voćka poslije kiše“
„Spoznanje“ i „Slap"
Radionica s motivima ljubavi i zaljubljenosti
u Cesarićevim pjesmama
Dobriša Cesarić u produženom boravku
DANI DOBRIŠE CESARIĆA U
DODATNOJ NASTAVI GEOGRAFIJE
UPISI U SREDNJU ŠKOLU
Popis SŠ u Osijeku
Elektrotehnička i prometna škola Osijek
Strojarska tehnička škola Osijek
Poljoprivredna i veterinarska škola Osijek
Graditeljsko – geodetska škola Osijek
Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija R. Boškovića Osijek
Ekonomska i upravna škola Osijek
Ugostiteljsko – turistička škola Osijek
Trgovačka i komercijalna škola Osijek
Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek
Isusovačka klasična gimnazija Osijek
Prva privatna srednja škola „Gaudeamus“ Osijek
Prosvjetno – kulturni centar Mađara u RH Osijek
Radijska emisija EDUC, emisija Novog radija Đakovo, na radijskoj frekvenciji 99.5, emitira edukativne sadržaje o projektima u osnovnim i srednjim školama. 28. prosinca 2020. godine, gost emisije bila je Snježana Laksar, stručna suradnica knjižničarka OŠ „ Dobriša Cesarić“, Osijek .
Knjižnično informacijsko i medijsko obrazovanje (KIMO)
Tema razgovora bila je knjižnično informacijsko i medijsko obrazovanje koje knjižničarka provodi u svim razrednim odjeljenjima škole. „Cilj je poticati i razvijati sposobnosti, znanja i vještine učenika za istraživanje različitih izvora znanja, dakako, na što zanimljivije metodičke načine, uz uporabu informacijsko komunikacijske tehnologije, uključujući različite digitalne alate i osposobiti učenike za primjenu tih znanja i vještina u svakodnevnom životu“ izjavila je knjižničarka. U emisiji se razgovaralo o edukaciji učenika 3.a i 3.b razrednog odjela. Nakon što ih je knjižničarka educirala o dijelovima knjige pod nazivom Od autora o čitatelja, a u suradnji s njihovim učiteljicama razredne nastave, izradili su autorske knjige zanimljivih naslova Faunopedija : enciklopedija neobičnih životinja i Florokopedija: enciklopedija biljaka koje je potom knjižničarka objavila na mrežnoj stranici škole u ISSU alatu. Sam tijek aktivnosti učenika, u izradi i nastajanju knjiga, knjižničarka je objavila u Story Jamper alatu poznatom i kao Skakač priče ( jednostavan alat za izradu slikovnica i knjiga, dostupan i u besplatnoj verziji, jednostavan alat koji omogućava ubacivanje teksta, ilustracija, fotografija i audio sadržaja).
Projekt poticanja čitanja
Razgovor se nastavio o projektima poticanja čitanja u školskoj knjižnici koji se u ovim epidemiološkim uvjetima koronavirusa ne mogu odvijati prema planiranom kurikulumu školske knjižnice. Posljednji realiziran Projekt poticanja čitanja Vesela šarabara iz 2019.godine, na razini školskog projekta, obuhvatio je sve učenike od prvog do četvrtog razreda, sudjelovale su sve učiteljice razredne nastave i produženog boravka.
„Cilj projekta bio je čitanje pjesama za djecu, zagonetki, basni i poskočica iz zbirki pjesama za djecu. Željeli smo prikazati kratke književne forme u obliku recitacija, neke smo dramatizirali, uglazbili smo jednu pjesmu, a neke su nam poslužile kao poticaj za osmišljavanje baletne, folklorne i suvremene plesne koreografije. Poznavanje zagonetki i odgonetki vidjeli smo u kvizu učenik tadašnjih drugih razreda. Stihove i motive pjesama i odgonetki učenici su likovno izmaštali i ti radovi su izloženi u nekoliko ciklusa izložbi u holu škole. U dva školska sata zabave, rekla bih shawa , prikazali smo rezultate našeg zajedničkog rada i truda. Učenici vole ovakav način rada i tad se događa da učenik „pokuca“ na vrata knjižnice i upita: A u kojoj je to knjizi? “ rekla je knjižničarka.
Čitateljske navike u digitalno doba
Što se tiče čitateljskih navika u vrijeme koronavirusa i online nastave učenici su čitali lektirne naslove objavljene na stranicama eLektire u pdf formatu koje je knjižničarka objavljivala na platformi Microsoft Temsa u njihove razredne odjele u kanalu Školske knjižnice, organiziran je online kviz za učenike sedmih razreda, online Natječaj i online izložba učeničkih radova. Čitateljske navike u digitalno doba donijele su i neke poteškoće: manjak koncetracije uslijed pregršta informacija te sklonost tzv. piktografskom jeziku gdje riječ zamjenjuje slika i drugo. „No, onaj tko je čitatelj u srcu, uvijek ostaje čitatelj!“ optimistično zaključuje razgovor knjižničarka.
Više o aktivnostima u školskoj knjižnici OŠ “Dobriša Cesarić“, Osijek može se pogledati na mrežnim stranicama škole u izborniku Knjižnica i podizborniku Aktivnosti knjižnice, a na istoj stranici nalazi se i snimak radijske emisije u kojoj je gostovala knjižničarka Snježana Laksar.
Ljiljana Štanfelj, prof.geografije