« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Savjet i podršku možete zatražiti i
putem službenog maila:
strucnasluzba.dobrisacesaric@gmail.com
KVIZ Cesarić u stihu i ilustraciji
VIRTUALNA IZLOŽBA učeničkih likovnih radova:
Cesarić i osječki cesarići
Aktivnosti wakelet
https://wke.lt/w/s/Y5KEMF
RADIONICE „Voćka poslije kiše“
„Spoznanje“ i „Slap"
Radionica s motivima ljubavi i zaljubljenosti
u Cesarićevim pjesmama
Dobriša Cesarić u produženom boravku
DANI DOBRIŠE CESARIĆA U
DODATNOJ NASTAVI GEOGRAFIJE
UPISI U SREDNJU ŠKOLU
Popis SŠ u Osijeku
Elektrotehnička i prometna škola Osijek
Strojarska tehnička škola Osijek
Poljoprivredna i veterinarska škola Osijek
Graditeljsko – geodetska škola Osijek
Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija R. Boškovića Osijek
Ekonomska i upravna škola Osijek
Ugostiteljsko – turistička škola Osijek
Trgovačka i komercijalna škola Osijek
Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek
Isusovačka klasična gimnazija Osijek
Prva privatna srednja škola „Gaudeamus“ Osijek
Prosvjetno – kulturni centar Mađara u RH Osijek
Čitaj bajku, izbjegavaj hajku!
Nastavljajući s aktivnostima kampanje Čitaj mi, a obilježavajući Međunarodni dan pripovijedanja (20. ožujka), učenici šestih i osmih razreda čitali su bajke učenicima prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda u tjednu od 19. do 23. ožujka 2018. godine što je najavljeno plakatom u holu škole. Cilj je ovih aktivnosti poticanje čitanja, a pratit ćemo ih u projektu Čitajmo bajke! tijekom mjeseca travnja i svibnja 2018.
Pripreme za čitanje bajki
Uvježbavanje čitanja bajki, uz smijeh, šalu i dramatizaciju sa štapnim maskama koje su izradili učenici sedmih razreda uz upute učitelja likovne kulture Atile Adama, održavalo se u školskoj knjižnici.
U dogovoru školske knjižničarke Snježane Laksar i učiteljica razredne nastave Sandre Brezovac, Jelene Ćutunić Dašić, Silvane Stojović, Azre Staščik, Marine Vučemilović, Maje Dukić, Sonje Koprivnjak i Gabrijele Bilić i učiteljica produženoga boravka Valentine Milković i Seade Marić koje su svesrdno prihvatile suradnju u ovogodišnjem projektu poticanja čitanja Čitajmo bajke čitale su se hrvatske bajke iz različitih dijelova zemlje ( Podunavlje, Hrvatsko primorje, Istra, okolica Osijeka, okolica Dubrovnika).
Čitanje i slušanje bajki
Tako su učenici trećih i četvrtih razreda slušali bajku Jež kraljev zet u izvedbi učenica šestoga be razreda Petre Bolić ( pripovjedačica), Zrinke Kozić ( Jež, kraljević ) i Jelene Šimičić ( kraljeva kći) i učenika osmoga be razreda Marka Marinića (kralj), Luke Ćurkovića (stražar) i Jakova Malovčaka stražar) uz zvukovnu kulisu glasanja praščića, konja, pijetla i zvukove dvorskih trublji.
Učenici drugih razreda slušali su bajku Žabica djevojka. Čitali su im učenici osmoga a razreda Ines Markulak (pripovjedačica), Ana Drda (žena) Iva Drda (muž), Caterina Crnoja ( žabica djevojka), Ivan Nemet (kraljev sin) i učenica šestoga a razreda Karla Mutavdžić ( kralj) uz dodatak glazbene vokalne dionice.
Za učenike prvih razreda odabrana je bajka Kraljeva kći. Bajku pripovijeda Ana Drda, kraljevnu vokalizira Caterina Crnoja, lik pastira dramatizira Ivan Nemet. Zvukovne elemente (grmljavina i glasanje pijetla) priredila je Ines Markulak. Doživljaju ove bajke doprinosi i glazbeni duet Katarine i Lucije Grof, učenica šestog a razreda i izvrsna izvedba na blok flautama.
Učenicima koji pohađaju produženi boravak čitale su se dvije bajke: Mala vila u interpretaciji učiteljica Valentine Milković, Seade Marić i školske knjižničarke te bajka Busen ružmarina u izvedbi učenika osmoga a razreda Ines Markulak (pripovjedačica), Caterina Crnoja ( žena), Iva Drda (kralj), Ana Drda (djevojčica) i Ivan Nemet ( zvuk-zvonce).
Što nakon čitanja?
Nakon čitanja bajki knjižničarka je učenicima podijelila razredne zadatke koje će realizirati u suradnji s učiteljicama tijekom mjeseca travnja : likovna interpretacija likova-izrada maski, izrada vilinskih kapica, pismeni i likovni opisi likova, uvježbavanje igrokaza Jež kraljev zet uz scensku i vokalnu pratnju, pripreme za kviz Žabica djevojka, poante bajki, svitopriča i slikopriča Kraljeva kći i drugo.
Tijekom mjeseca svibnja predstavljat će se svi učenički ostvaraji nastali u ovom projektu poticanja čitanja u obliku kviza, igrokaza, izložbi radova i priredbi za učenike i roditelje.
Slogan projekta Čitajmo bajke!
Slogan ovogodišnjeg projekta poticanja čitanja Čitajmo bajke! učenici repaju i pjevuše pri svakom zajedničkom susretu i aktivnostima koje provodimo, a glasi:
Čitaj bajku ,
Izbjegavaj hajku !
Mašti pusti na volju -
Ideju pronađi još bolju !
Dojmovi učenika i učiteljica
Sviđa li se ovakav način rada učenicima? Evo njihovih dojmova:
Petra Čorak (1.a): Volim sama čitati bajke, ali mi se svidjelo kada su bajke čitali
stariji učenici. Sviđa mi se što su se pastir i kraljevna vjenčali.
Tena Mikulandra (1.b): Meni je drago što je pastir spasio kraljevnu. Posebno je lijepo svirao frulu tj. dvije učenice blizanke koje su nam svirale na blok flautama.
Ema Burazin ( 2.b): Meni je uvijek ljepše kada mi stariji čitaju bajke jer tada bolje razumijem. Glazba koja je bila u bajci mi se jako sviđa. Mislim da bih uz nju mogla zaspati.
Zara Baban ( 2.a ): Zabavno je i drugačije jer su zajedno bajku slušali učenici 2.a i 2.b razreda. Bajka mi se jako svidjela. Maske žabice, cvijeća i pšenice zauvijek ću zapamtiti kao i umirujuću glazbu. Voljela bih da nam opet stariji učenici čitaju.
Tomislan Šimičić (3.a). Pročitao bih ponovo bajku Jež kraljev zet jer mi se jako sviđa . Svidjela mi se dramatizacija uz maske. Mislim da su svi učenici uživali gledajući i slušajući bajku.
Karla Suljić (3.b): Iznenadila sam se što su nam bajku čitali stariji učenici. Svidjele su mi se maske za koje mislim da ih je teško izraditi. Odlično izgledaju!
Luka Grgić(4.b). Fora mi je što smo zajedno učenici 4.a i 4.b razreda slušali bajku koju su nam čitali osmaši i šestaši. Osobito mi se svidjelo kada se jež pretvori u kraljevića uz pomoć maski. Veseli me što nam je knjižničarka podijelila zadatke koje ćemo nadalje rješavati…crtati, a osobito što ćemo glumiti.
Petra Lukić(4.b): Svidio mi se i kraj sata kada smo osmišljavali i repali slogan Čitaj bajku/Izbjegavaj hajku…
Petra Nukić (4,a): Sve mi se svidjelo, a posebno ideja o završnoj priredbi na kojoj ćemo pokazati drugim učenicima kako smo uvježbali igrokaz Jež kraljev zet i pokazati sve što smo u tom projektu još napravili : maske, pjesme, likovne radove i drugo.
Čitači ( 8.a): Iskustvo čitanja bajki mlađim učenicima ostavilo je na nas pozitivan dojam.
Zadovoljni smo reakcijama učenika nižih razreda koji su pozorno slušali bajke koje smo djelomično dramatizirali. Ujedno smo se prisjetili bajki koje smo čitali u djetinjstvu. Čini nam se da je sudjelovanje u ovom projektu odmak od svakodnevne nastave i pružilo nam je ugodne sate odmora i razonode. Ujedno je za sve nas novo iskustvo i doprinosi čitateljskoj kulturi i kreativnosti.
Marina Vučemilović: Učenici su bili vidno motivirani i zainteresirani. Ugodno su iznenađeni takvom interpretacijom bajke. Rado su prihvatili nove izazove. Iako će to biti uz redovan rad u nastavi dodatni napor i trud ,kako za učenike tako i za nas učiteljice, s veseljem ćemo surađivati u ostvarivanju kreativnih zadataka.
Seada Marić: Učenicima se svidio ovakav način rada, a meni kao učiteljici koja nemam mnogo radnog iskustva bit će izazov, ali i motivacija za istraživanje nekih od novih oblika rada. Koliko su učenici motivirani, pokazuje činjenica da su neposredno nakon čitanja bajki poželjeli i započeli izradu maski likova iz pročitane bajke. Naravno, fotografije i videozapise o tome kako smo i kome čitali bajke možete pogledati na web stranici naše škole.
Do sljedećeg susreta, čitajte i maštajte!
Snježana Laksra, prof. i dip. knjižničar