« Veljača 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Savjet i podršku možete zatražiti i
putem službenog maila:
strucnasluzba.dobrisacesaric@gmail.com
KVIZ Cesarić u stihu i ilustraciji
VIRTUALNA IZLOŽBA učeničkih likovnih radova:
Cesarić i osječki cesarići
Aktivnosti wakelet
https://wke.lt/w/s/Y5KEMF
RADIONICE „Voćka poslije kiše“
„Spoznanje“ i „Slap"
Radionica s motivima ljubavi i zaljubljenosti
u Cesarićevim pjesmama
Dobriša Cesarić u produženom boravku
DANI DOBRIŠE CESARIĆA U
DODATNOJ NASTAVI GEOGRAFIJE
UPISI U SREDNJU ŠKOLU
Popis SŠ u Osijeku
Elektrotehnička i prometna škola Osijek
Strojarska tehnička škola Osijek
Poljoprivredna i veterinarska škola Osijek
Graditeljsko – geodetska škola Osijek
Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija R. Boškovića Osijek
Ekonomska i upravna škola Osijek
Ugostiteljsko – turistička škola Osijek
Trgovačka i komercijalna škola Osijek
Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek
Isusovačka klasična gimnazija Osijek
Prva privatna srednja škola „Gaudeamus“ Osijek
Prosvjetno – kulturni centar Mađara u RH Osijek
Počinje priča, udobno se smjestite, pripremite topli napitak i dekicu za noge.
Ovo je je priča o djeci, o ljubavi prema znanju, o učiteljima koji vraćaju osmijeh i školi koja raste zajedno s njima.
Postoje loši dani. Dani kada ni zvono ne znači kraj. Sve nam je tlaka i sve nam je teško. No postoje i dani kada sve vrvi od zbivanja i fora događanja. Ovoga tjedna bili su takvi dani. Histemory je zakoračio u našu školu. Okupirao je učitelje i njihovu bujnu maštu. Zaintrigirao djecu i posjetitelje. Sva se školska krema sjatila i svi smo se dobro osjećali u tom mravinjaku. Posla je bilo za svakoga. Svaki je mrav pridonio projektu šetajući od radionice do radionice noseći znanje s osmjehom i obilazeći sve prepreke. A prepreke su bile edukativne, a zanimljive radionice.
Jednu od naših učionica danas je zamijenio planetarij. Uz pomoć zvijezda saznali smo gdje je skriveno blago. Naučili smo da su Egipatske piramide smještene točno ispod određenih zvijezda. Naučili smo kako čovjek može doprinijeti da slika zvjezdanog neba i dalje jednako blista. Naučili smo da od dostupnog interneta u svakom kutku zemlje nije važnije očuvanje našeg planeta, te da svakoga dana čovjek može na zemlji napraviti veliki korak za čovječanstvo brinući se za svoj planet i tako postati prava zvijezda.
Kada bi u jednom čovjeku pronašli znanstvenika i umjetnika pohađali bi nastavu kao u radionici Virtualne povijesti. Učenici su ovdje naučili da u STEM projektima ideje trebaju biti i estetski prihvatljive. Tako smo spojili znanost i ljepotu. Pisali smo glagoljicu 3D olovkama, izrađivali Da Vincijev most, pisali uz pomoć hijeroglifa, a sve smo izrađivali od bioplastike. Opet smo naučili da je ono što je prirodno i najljepše!
Što bi bilo kada ne bi bilo glazbe? Na našim je mobilnim uređajima glazba po našem izboru, plešemo po onom što nam svira. Ali kako plešu zvučni valovi vidjeli smo u radionici zvanoj Ferofluid. Uz pomoć mobitela upravljali smo lopticom na poligonu, a s mobitelima smo snimili i nekoliko optičkih iluzija. Tehnika može biti korisna i bez igranja igrica!
Kako je učiti s glavom u oblacima? Hoda li voda? Kako stvoriti kišu kada je vani jako vruće? Odgovore na ta pitanja saznala su djeca na radionici: U oblaku je tajna? I opet ništa bez prirode i bez vode!
Kako su se sporazumijevali Spartanci? Koje su tehnike špijuniranja? Saznali smo u radionici o šifriranju, Skital.
Nakratko smo prekinuli uz pauzu između radionica. Učenici su zauzeli mjesto u blagavaonici, ali ona danas nije bila prostor za užinu. Danas je djeci u blagavaonici servirano znanje. Za to se pobrinula učiteljica Marijana Katić. Djeca od 5. do 8. razreda popratila su STEM kviz u opuštenoj atmosferi, a za pobjednike su bile osigurane i simbolične nagrade.
Za očuvanje tradicije pobrinula se kustosica Muzeja Slavonije predstavljajući radionicu oslikavanja zidova u prošlosti, Moleraj. Učenici su uz pomoć valjka i matrice oslikavali platnene vrećice. Tako da novčiće spremite, upregnite maštu i zasučite rukave jer molerati i slikati po zidu možemo svi. I staro se opet vraća u modu!
Naša škola može biti i labirint sa pregršt zadataka u potrazi za blagom jer naše su se učiteljice Azra Staščik i Sonja Koprivnjak (Baltazar), Tamara Kiš i Matea Sopić pobrinule da i učenici razredne nastave budu uključeni u znanstveno - povijesni kamp. Dešifrirajući poruke otkrivali su mjesta u školi na kojima se skriva blago. No škrinju možete otvoriti tek kada riješite sudoko križaljke i tako saznate broj kojim otključavamo škrinju s blagom. Brzina razmišljanja, dobra orijentacija i matematička kompetencija je ono što ova radionica pruža! Rješavanje problema! To je izazov kojemu od sada s radošću pristupamo!
Nadalje u našoj školi nije nedostajalo ni povijesnih igara. Možda su nam danas poznate jedino igre na mobitelu, ali izrađivanje drvenih konjića pomoću koda, otkrivanje skrivenih poruka, izrada zvrkova uz pomoć 3D olovaka nešto je s čime su se igrale i naše bake. Stoga osmijeh na lice jer društvene igre iz prošlosti još nisu izumrle!
Svi znamo za Harrya Pottera, ali jeste li znali da nas upravo on može poučavati na satima kemije? Harry Potter danas je u našoj školi bio vatrogasac! Uz pomoć svojih nas je pokusa naučio kako možemo gasiti vatru. Što je lakše coca cola ili ulje? Vidjeli smo i izradili u lava lampi. Likovi iz knjiga mogu činiti čuda i izvan okvira svojih priča! Čitajmo i učimo!
U školi je bila prava poplava radionica, a jedna se radionica i zvala Simulacija poplave. Učenici su uz pomoć kinetičkog pijeska i modela kuća simulirali poplavu. Naučili su koje bolesti možemo spriječiti nakon poplava, te kako se ponašati nakon poplave. Od plastelina smo izrađivali modele virusa, te smo saznali koji se virusi mogu naći u vodi! Poštujmo prirodu i tako zaštitimo sebe!
I na kraju prvog dana povijesno - znanstvenog kampa nismo mogli ne završiti ovako bogati dan nego uz pjesmu. Naš učitelj informatike Vanja Dušić školsku je dvoranu pretvorio u plesni podij. Zaplesali smo svi kao jedan. Tko kaže da samo Ameri znaju plesati u školama, mogu to i Cesarići!
Za danas je tu priči kraj! No organizatorice kampa Anita Čorak i Jelena Červenjak Kmoniček najavljuju da ova priča nema kraj!
I tako su živjeli dugo i sretno History i STEM.
A vi ? I dalje uživajte u povijesti i znanosti i popratite nas, male i velike Cesariće!
21.4.2023. Drugi dan Histemory kampa
Zvono je zasviralo i drugo je poluvrijeme moglo započeti. Nastavlja se važna utakmica STEM-a i History-e. U školu su pristigli novi igrači i voditelji radionica. Bio je tu doktor znanosti Marko Košiček sa instituta Ruđera Boškovića, profesori sa sveučilišta te mnogi profesori osnovnih škola iz naše županije.
Počela je sezona jagoda! Kamp je otvoren zanimljivom pričom o DNA, a jagode su poslužile kako bi uz pomoć eksperimenta vizualizirali DNA. U ovoj priči saznali smo kako izgleda zapis genoma, što je genetička modifikacija, koje su njezine dobre, a koje loše strane. U koju svrhu možemo upotrijebiti kloniranje, što se sve može klonirati? Može li se klonirati ljudska koža, uho ili srce? Ova zanimljiva priča u našim je glavama otvorila mnoga nova pitanja, te nas potaknula na istraživanje znanosti koje poput neiscrpnog bunara nanovo otkriva nova rješenja za bolje sutra, a onda i svakako zanimljiviju nastavu!
Učionicu engleskog jezika danas je zamijenilo mnoštvo zanimljivih radionica-igraonica. Radionice su održali profesori s fakulteta odgojno obrazovnih znanosti s odjela za inkluziju. Svaka od igara bila je buđenje osjetila. Bila je tu čarolija dodira na taktilnom panou, navigacijsko slaganje puzli, Wear crteže u radionici Nacrtaj što ja vidim, Igra okusa, osjeta, te čarobna kutija. Ova je bogata i zabavna radionica - igraonica za djecu bila pravi uvod u vikend!
Što je kriptografija? Kako bi to rekao Cezar? Saznali su učenici dešifrirajući poruke na radionici Kriptografije. Sretno u otkrivanju novih poruka! I u pisanju možeš biti unikatan, drugačiji i svoj! Pokušaj!
Kakve veze tangrami imaju s poviješću? Kada se izrada tangrama poveže s likovima iz povijesti možeš osmisliti i novi događaj. Upravo je to bio zadatak na radionici s tangramima. Osim toga učenici su slažući likove od tangrama računali njihovu površinu. Kada samo nekoliko trokuta i četverokuta složiš jedno kraj drugoga idejama nema kraja! Budimo maštoviti i kreativni, računajmo i uspoređujmo, promatrajmo i stvarajmo! Poruka je to koju nosi ova radionica.
Kada uz povijesne događaje oživite likove iz prošlosti, kada izradite scenu s kulama, topovima, zmajevima, nakitom i likovima dobit ćete jasniju sliku povijesnog događaja. Tko je bila Karolina riječka? U ovoj kreativnoj radionici saznali smo da: Jedna dama vrijedi više od 100 topova! Ostanimo dame!
Okupili smo se kako bi se družili, učili i širili nove ideje, a upravo nas je o tome poučila radionica o pandemiji. Računali smo s velikim brojevima, računali postotke, uspoređivali brojeve, te statistički analizirali podatke. Sve su to napravila djeca!
Na kraju možemo samo reći da su danas djeca bili veliki. Ova smo dva dana vjerovali u njih da su veliki i to su nam uistinu i pokazali. Obrađivali su podatke, proučavali, propitkivali, dešifrirali i rješavali probleme. Škola je u ova dva dana bila pozornica znanosti, bogata scenografija otvorila je vrata za svakog ljubitelja drugačijeg i novoga. Hvala svima koji su svojim prisustvom doprinijeli da OŠ Dobriša Cesarić bude škola u kojoj i znanje i zabava imaju svoje mjesto.
Učiteljica Marina Vučemilović