Učenici osmih razreda su u sklopu integrirane nastave Matematike i Geografije, uspješno primijenili znanja o topografskim kartama i orijentaciji uz pomoć kompasa s praktičnom primjenom na terenu. Tema sata bila je orijentacija i rad s topografskim kartama, a cilj je bio naučiti kako se orijentirati i snalaziti u prostoru uz pomoć geografske karte i kompasa.
Aktivnost je započela prvo u učionici gdje su se učenici ponovili sadržaj vezan za topografske karte. Rješavanjem zadataka na radnom listiću uz pomoć TK mjerila 1:25 000 vježbali su izračunavanje zračne udaljenosti te su prepoznavali sadržaj reljefa i znakova na topografskoj karti. Nakon što su se zadaci provjerili uslijedila je vježba orijentacije gdje su učenici uvježbavali rad s kompasom i određivanje strane svijeta i azimuta.
Izlaskom izvan učionice učenici su imali zadatak da u okolici škole pronađu zadane točke koristeći azimut i geografsku kartu. Ovaj praktični dio im je omogućio da naučeno u potpunosti primijene. Točno su se trebali orijentirati te slijediti zadani azimut od jedne točke do druge. Svaku točku, odnosno lokaciju je bilo potrebno i snimiti. Snimke lokacije su postavljene u alatu Padlet.
Na terenskoj nastavi učenici su uspješno timskim radom primijenili znanja iz dijela matematike, kartografije i orijentacije, kako na nastavi u učionici tako i u svakodnevnom životu.
učiteljica geografije Ljiljana Štanfelj





