Tijekom protekle školske godine učenici iz Osijeka i Zadra, zajedno s vršnjacima iz Francuske, Moldavije, Grčke i Španjolske, sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu Mathematical Board Game koji je na inovativan i kreativan način povezao matematiku i popularne društvene igre. Projekt, koji je trajao punih godinu dana, osmišljen je s ciljem približavanja matematičkih koncepata učenicima kroz igru, timski rad i razvoj kreativnog mišljenja.
U okviru projekta učenici su modificirali četiri poznate društvene igre – Alias, Dixit, Escape Room i Guess Who? – kako bi ih prilagodili matematičkom sadržaju. Svaka je igra transformirana u edukativni alat koji kroz zabavu potiče učenike na razmišljanje, analizu i primjenu naučenog gradiva. Zadaci u igrama su pratili obrazovne ishode predmeta Matematika što je doprinijelo uspješnom razvoju matematičke komunikacije, usvojenosti nastavnih sadržaja te rješavanju problema.
Poseban naglasak stavljen je na korištenje suvremenih tehnologija. Kartice i dizajn pojedinih igara učenici su osmislili uz pomoć umjetne inteligencije, što je dodatno potaknulo njihovu kreativnost i upoznavanje s digitalnim alatima koji imaju primjenu i izvan učionice. Igre koje su izradili sadržavale su raznolike matematičke izazove, a proces njihove izrade zahtijevao je timski rad, planiranje, testiranje i evaluaciju.
Osim što su unaprijedili svoje matematičke kompetencije, učenici su kroz projekt razvijali i niz drugih vještina – od sposobnosti rješavanja problema i kritičkog mišljenja do kreativnosti, suradnje, komunikacije i digitalne pismenosti. Projekt je ujedno omogućio povezivanje matematike s drugim nastavnim predmetima i međupredmetnim temama, otvarajući prostor za interdisciplinarni pristup učenju.
Kroz zajednički rad s vršnjacima iz drugih zemalja učenici su stekli vrijedno iskustvo međunarodne suradnje, kulturne razmjene i timskog rada u međunarodnom kontekstu. Učili su kako se prilagoditi različitim stilovima rada, uvažavati različite perspektive i doprinositi zajedničkom cilju.
Uspješna provedba ovog eTwinning projekta još je jednom potvrdila važnost povezivanja obrazovanja s igrom, stvaralaštvom i međunarodnom suradnjom. Pokazalo se da učenje može biti zanimljivo, dinamično i motivirajuće kada se učenicima ponude izazovi koji potiču njihovu znatiželju, kreativnost i suradnički duh.