Datum objave: 18. listopada 2025.
Kategorija: Matematika | Naslovnica | Vijesti

Ima li Matematike u Geografiji?

Primjena matematičkih znanja u orijentaciji i radu s topografskim kartama

U sklopu školskog projekta Matematika u gradu, učenici osmih razreda sudjelovali su u integriranoj nastavi Matematike i Geografije s ciljem da kroz praktičan rad otkriju koliko je matematika prisutna u svakodnevnom životu. Tema aktivnosti bila je primjena matematike u orijentaciji i topografiji, a kroz rad su učenici mogli vidjeti kako se brojke, kutovi i omjeri pretvaraju u konkretne alate koji nam pomažu da se snađemo u prostoru.

Matematika je u ovom projektu bila u službi geografije – kao most koji spaja teoriju i praksu. Učenici su otkrili da pojmovi poput mjerila, razmjera i azimuta nisu samo apstraktni brojevi u bilježnici, već ključni alati koji nam pomažu u razumijevanju i snalaženju u stvarnom svijetu. Aktivnost je započela u učionici kratkim ponavljanjem gradiva o topografskim kartama i orijentaciji. Učenici su vježbali kako se koristi mjerilo karte, kako izračunati zračnu udaljenost između točaka te kako odrediti kut i azimut – sve ono što je potrebno za sigurno i precizno kretanje u prostoru. Posebno su povezivali matematičke pojmove s onima iz geografije, uočavajući koliko se ta dva predmeta nadopunjuju.

Rad je bio raznolik i dinamičan. Koristile su se različite metode – od frontalne nastave i rada u paru do terenskog rada i timske suradnje.
U učionici su učenici rješavali zadatke na radnim listićima, računali udaljenosti i kutove uz pomoć karata u mjerilu 1:25 000 te provjeravali točnost svojih mjerenja.
Nakon toga uslijedio je izlazak na teren, gdje su učenici, uz karte i kompase u rukama, primijenili svoja znanja u stvarnom prostoru. Trebali su pronaći zadane točke u okolici škole, točno se orijentirati i kretati po zadanom azimutu. Sve su svoje lokacije fotografirali i zajednički objavili u alatu Padlet, čime je nastala prava mala digitalna karta njihova istraživanja.

Tijekom aktivnosti učenici su, osim matematičkih i geografskih znanja, naučili i da je poznavanje azimuta izuzetno važno u planinarskoj orijentaciji i snalaženju u prirodi. Shvatili su da matematika nije samo „školski predmet“, nego korisno sredstvo koje im može pomoći kad god se nađu u nepoznatom prostoru.

Ova je aktivnost pokazala koliko matematika može biti zanimljiva, konkretna i korisna kada se poveže s drugim predmetima i iskustvima izvan učionice. Kroz projekt Matematika u gradu učenici su učili rješavajući stvarne probleme, razvijali suradnički duh i uživali u istraživanju svijeta oko sebe.
Shvatili su da matematika nije samo računanje – ona je jezik koji nam pomaže razumjeti prostor, prirodu i život.

Pročitajte još

Wheelchair Basketball Experience Osijek

Wheelchair Basketball Experience Osijek

Učenici 4.b razreda s učiteljicom Martom Budrovac, posjetili su u srijedu, 17.12., dvoranu Gradski vrt kako bi doživjeli košarku na drugačiji način – košarka u kolicima.  17. prosinca 2025. Osijek je postao središteparasportai inkluzije. U dvorani Gradski vrt, od 11...

Matematika od jutra do večeri: tjedan pun radionica

Matematika od jutra do večeri: tjedan pun radionica

U prvom tjednu prosinca, u našoj je školi vladala prava matematička atmosfera. Tijekom tog tjedna uspješno smo proveli čak devet matematičkih radionica u kojima je aktivno sudjelovalo 147 učenika i njihovih roditelji. Radionice su bile osmišljene s ciljem...

VELIKO SRCE NAŠE ŠKOLE!

VELIKO SRCE NAŠE ŠKOLE!

Danas smo jako ponosni! Četvero naših učenika (Helena, Lena, Leon i Luka) koji su pobijedili u Tjednu filantropije na igri,  u pratnji vjeroučiteljice Valentine i stručne suradnice Dijane iz Zaklade Slagalica, posjetilo je Dječju pedijatriju u KBC Osijek i odnijelo...

/Osnovna škola "Dobriša Cesarić"/ Skip to content