U sklopu izvannastavne aktivnosti “(Naj)bolji ja”, učenici 4.a i 4.b razreda imali su priliku na kreativan i istraživački način učiti o građi ljudskog tijela. Kroz različite aktivnosti usmjerene na istraživanje i timski rad, učenici su usvajali znanja o stanicama, tkivima, organima, sustavima organa i na kraju – organizmu kao cjelini.
Učenje istraživanjem i promatranjem
Uvodni dio bio je posvećen temeljnim pojmovima o stanici kao osnovnoj jedinici građe i funkcije svih živih bića. Korištenjem mikroskopa, učenici su promatrali preparate stanica, uspoređivali ih i bilježili svoja zapažanja. Tako su razvijali vještine opažanja i zaključivanja, što je temelj znanstvenog načina razmišljanja.
Kako bi bolje razumjeli složenost i međusobnu povezanost elemenata ljudskog tijela, učenici su također istraživali koristeći modele.
- Model stanice – prikazuje dijelove stanice poput jezgre, stanične membrane, citoplazme.
- Model ljudskog tijela – model koji prikazuju osnovne organske sustave (probavni, dišni, krvožilni, živčan, …)U svrhu ponavljanja i provjere usvojenog znanja, učenici su ispunjavali radne listiće osmišljene za ovu aktivnost. Listići su sadržavali zadatke povezivanja pojmova, označavanja dijelova stanice i organa te pitanja koja potiču razmišljanje i primjenu znanja.Rezultati i dojmoviOvakav način učenja omogućio je učenicima da povežu teorijsko znanje sa stvarnim svijetom te da kroz vlastiti trud i kreativnost razumiju građu ljudskog tijela. Aktivnosti su bile prilagođene različitim stilovima učenja, a učenici su pokazali veliki interes, znatiželju i timski duh.Projekt “(Naj)bolji ja” još jednom je pokazao koliko je važno učiti kroz iskustvo i kako znanost može biti zanimljiva, zabavna i vrlo bliska svakodnevnom životu.
Olivera Meter