Datum objave: 29. siječnja 2025.
Kategorija: Matematika

Kako motivirati učenike za učenje u digitalnom dobu: iskustvo iz INA-e BrAIn

U svijetu prepunom digitalnih sadržaja, motivirati učenike za učenje može biti pravi izazov. No, tehnologija nije samo ometajući faktor — ona može postati moćan alat za učenje, kreativnost i kritičko razmišljanje. U našoj školi to potvrđuje i izvannastavna aktivnost BrAIn, u sklopu koje su učenici kroz zabavne i interaktivne radionice učili o svijetu umjetne inteligencije. U školskoj 2024./2025. godini naša škola sudjeluje u eksperimentalnoj provedbi kurikuluma “Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene” sklopu carnetovog projekta “Podrška primjeni digitalnih tehnologija u obrazovanju (BrAIn)”.

Učenici danas odrastaju u digitalno bogatom okruženju u kojem informacije dolaze brzo, vizualno su privlačne i često zahtijevaju malo vremena za konzumaciju – putem videa, memova, kratkih poruka ili interaktivnih aplikacija. U takvom kontekstu klasično predavanje ili prepisivanje s ploče više ne pružaju dovoljno podražaja niti osjećaj svrhe. Međutim, kada učenicima damo mogućnost da koriste digitalne alate za izražavanje, istraživanje i stvaranje, motivacija raste prirodno – jer učenje tada ima smisao.

Tijekom radionica BrAIn učenici su koristili različite suvremene digitalne alate kako bi bolje razumjeli svijet oko sebe, ali i da bi ga kreativno interpretirali. Kroz rad s Canvom izrađivali su digitalne postere i prezentacije, koristeći vlastite ideje i vizualna rješenja. Uz pomoć ChatGPT-a i Copilota oblikovali su tekstualne sadržaje, promišljali o formulacijama, istraživali pojmove i izrađivali konceptualne skice projekata. U alatima za izradu stripova poput Pixton ili Storyboard That, učenici su prikazivali vlastito razumijevanje umjetne inteligencije, često kroz humor i kritički osvrt. Posebno zanimljivo bilo je iskustvo s alatima kao što je Suno, u kojem su učenici generirali vlastite glazbene kompozicije vođeni tekstualnim uputama – spajajući tako kreativnost i tehnologiju. Kroz Quizizz, učenici su sami izrađivali kvizove kako bi provjerili znanje svojih vršnjaka, a ujedno su i igrali kvizove kao način zabavnog ponavljanja sadržaja.

Kada učenici preuzmu aktivnu ulogu u učenju, učitelj više ne mora biti centralni izvor znanja. U ovakvom pristupu, učitelj postaje mentor – osoba koja usmjerava, potiče i prati učenikovo istraživanje. U aktivnostima BrAIn učenici su često sami dolazili do rješenja, isprobavali razne alate, analizirali rezultate, uočavali nedostatke i ponovno pokušavali. Pogreške su bile sastavni dio procesa, a ne prepreka. Uloga učitelja bila je pomoći im u oblikovanju pitanja, u prepoznavanju pouzdanih izvora informacija te u vođenju rasprava koje su poticale kritičko mišljenje. Učenici su tako sami analizirali informacije koje su generirali AI alati, pitali se o vjerodostojnosti, raspravljali o etici i razumijevali potencijalne zloupotrebe. Takvo učenje nije bilo izolirano od stvarnog života – naprotiv, bilo je snažno povezano s njim.

Osim tehničkih vještina, učenici su razvijali kritičko mišljenje, digitalnu pismenost, komunikacijske vještine i odgovorno ponašanje u virtualnom okruženju. Sve su to vještine koje su ključne za budućnost i koje škola treba sustavno razvijati. Slobodno možemo reći da korištenje tehnologije ne znači gubitak kontrole nad procesom učenja, nego upravo suprotno – omogućuje učenicima veću uključenost, a učitelju dublju povezanost s njihovim interesima i potrebama. Iskustvo izvannastavne aktivnosti BrAIn pokazalo je da, kada učenicima damo alate i slobodu, uz vodstvo i potporu, oni ne samo da uče – nego uživaju u učenju.

                                  

Leonardo Da Vinci pomoću AI                                   Sadržaj postera izrađen pomoću chatGPT          Logo projekta izrađen pomoću Copilot

Pročitajte još

Dan bijelog štapa 2025.

Dan bijelog štapa 2025.

Dana 15. listopada 2025. godine predstavnici Vijeća učenika (od drugog do sedmog razreda), u pratnji školske pedagoginje te socijalne pedagoginje sudjelovali su u obilježavanju Dana bijelog štapa. Ukupno 14 učenika naše Škole imalo je priliku iskusiti kako je to...

Škola u šumi, šuma u školi

Škola u šumi, šuma u školi

Učenici su četvrtih razreda naše škole išli sa svojim učiteljicama Martom Budrovac i Marijom Bilić 9. listopada 2025. u obilazak šume uz Dravu. U Edukacijsko posjetiteljski centar Podravlje stigli su autobusom u jutarnjim satima. U sklopu projekta „Škola u šumi, šuma...

/Osnovna škola "Dobriša Cesarić"/ Skip to content