Datum objave: 18. listopada 2025.
Kategorija: Matematika | Naslovnica | Vijesti

Ima li Matematike u Geografiji?

Primjena matematičkih znanja u orijentaciji i radu s topografskim kartama

U sklopu školskog projekta Matematika u gradu, učenici osmih razreda sudjelovali su u integriranoj nastavi Matematike i Geografije s ciljem da kroz praktičan rad otkriju koliko je matematika prisutna u svakodnevnom životu. Tema aktivnosti bila je primjena matematike u orijentaciji i topografiji, a kroz rad su učenici mogli vidjeti kako se brojke, kutovi i omjeri pretvaraju u konkretne alate koji nam pomažu da se snađemo u prostoru.

Matematika je u ovom projektu bila u službi geografije – kao most koji spaja teoriju i praksu. Učenici su otkrili da pojmovi poput mjerila, razmjera i azimuta nisu samo apstraktni brojevi u bilježnici, već ključni alati koji nam pomažu u razumijevanju i snalaženju u stvarnom svijetu. Aktivnost je započela u učionici kratkim ponavljanjem gradiva o topografskim kartama i orijentaciji. Učenici su vježbali kako se koristi mjerilo karte, kako izračunati zračnu udaljenost između točaka te kako odrediti kut i azimut – sve ono što je potrebno za sigurno i precizno kretanje u prostoru. Posebno su povezivali matematičke pojmove s onima iz geografije, uočavajući koliko se ta dva predmeta nadopunjuju.

Rad je bio raznolik i dinamičan. Koristile su se različite metode – od frontalne nastave i rada u paru do terenskog rada i timske suradnje.
U učionici su učenici rješavali zadatke na radnim listićima, računali udaljenosti i kutove uz pomoć karata u mjerilu 1:25 000 te provjeravali točnost svojih mjerenja.
Nakon toga uslijedio je izlazak na teren, gdje su učenici, uz karte i kompase u rukama, primijenili svoja znanja u stvarnom prostoru. Trebali su pronaći zadane točke u okolici škole, točno se orijentirati i kretati po zadanom azimutu. Sve su svoje lokacije fotografirali i zajednički objavili u alatu Padlet, čime je nastala prava mala digitalna karta njihova istraživanja.

Tijekom aktivnosti učenici su, osim matematičkih i geografskih znanja, naučili i da je poznavanje azimuta izuzetno važno u planinarskoj orijentaciji i snalaženju u prirodi. Shvatili su da matematika nije samo „školski predmet“, nego korisno sredstvo koje im može pomoći kad god se nađu u nepoznatom prostoru.

Ova je aktivnost pokazala koliko matematika može biti zanimljiva, konkretna i korisna kada se poveže s drugim predmetima i iskustvima izvan učionice. Kroz projekt Matematika u gradu učenici su učili rješavajući stvarne probleme, razvijali suradnički duh i uživali u istraživanju svijeta oko sebe.
Shvatili su da matematika nije samo računanje – ona je jezik koji nam pomaže razumjeti prostor, prirodu i život.

Pročitajte još

STEM mobilni laboratorij u našoj školi

U srijedu, 26. studenoga, našu je školu posjetio STEM mobilni laboratorij udruge Bioteka. U školskoj dvorani održane su zanimljive i edukativne STEM radionice za učenike od 1. do 4. razreda te za učenike 6. razreda. Učenici su obišli nekoliko STEM stanica na kojima su...

Dabar izazov

Dabar izazov

Učenici naše škole i ove su godine sudjelovali u Dabar izazovu - međunarodnoj inicijativi koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima. Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućilo jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje,...

/Osnovna škola "Dobriša Cesarić"/ Skip to content