2022-05-24 16:28:00

Osmanska baština na hrvatskom prostoru

Integrirani sat

Osmanska baština na hrvatskim prostorima

Zahtjevno i opsežno gradivo o napadu Osmanlija na prostor Europe učenicima šestih razreda prikazali smo kroz suradnju različitih predmeta (Povijest, Hrvatski jezik, Glazbena kultura, Matematika). Učenici su na ovom projektnom zadatku radili nekoliko tjedana, a konačna prezentacija svih radova uslijedila krajem svibnja. Istraživanja su provodili iz navedenih predmeta. Za potrebe nastave Povijesti istraživali su povijesne podatke o Osmanlijama na hrvatskom prostoru, zavičajnu povijest (utjecaj Osmanlija na povijest Osijeka), gastronomski utjecaj (osmanske delicije na ovim prostorima), osmanski utjecaj na religiju, kulturu i običaje, način odijevanja osmanskih društvenih slojeva, osmanski bonton i izanimljivosti. Uz vodstvo učiteljice Jagode Koščević na satima Hrvatskoga jezika učenici su istraživali utjecaj turcizama na hrvatski jezik, a kao rezultat toga izradili su rječnik turcizama. Uvježbali su i dramski prikaz zasićen uobičajenim turcizmima u hrvatskome jeziku. Na satima Glazbene kulture uz učiteljicu Moranu Lakotić učenici su istraživali osmanski utjecaj na glazbu i karakteristični glazbeni oblik, sevdalinku. Promatrali su razvoj, tematiku i raširenost sevdalinke te slušali izdvojene primjere pjevača sevdaha. Sati Matematike uz učiteljicu Anitu Čorak usmjereni su na istraživanje arapskog utjecaja u znanosti, odnosno upoznavanje arapskih matematičara koji su doprinijeli u razvoju znanosti. Osim ovih aktivnosti, učenici su se odvažili na gastronosmki izazov i za sat prezentacije pripremili karakteristične gastronomske delicije, poput bureka i baklave. Za bolju koncentraciju i ugodniju atmosferu učenicima smo poslužili tursku kavu s mlijekom, a našem se satu sevdalinkom pridružila i pedagoginja Lada Ilić-Puharić. Učenici su kroz ovaj projektni zadatak samostalno istraživali, dograđivali i povezivali podatke te donosili vlastitke zaključke. Njegovali su multikulturalni pristup i toleranciju prema različitostima. Uvježbavali su vještine istraživačkog pristupa, kritičkog mišljenja, poduzetnosti, kreativnosti, timskog rada. U radu su se iskazali 

 


Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Osijek