Kako učiti o četverokutima na drugačiji način? Može li se reciklirati u matematici? Kako dizajnirati na nastavi matematike? Koliko nam u svemu tome može pomoći umjetna inteligencija?
Projekt Recikliranje iz 4 kuta, uz mentorstvo učiteljica matematike Anite Čorak i Jasmine Alilović, povezao je učenike 6. razreda dvije osnovne škole: OŠ Dobriša Cesarić iz Osijeka i OŠ „Matija Gubec“ iz Čeminca. Kroz projekt, 50-tak učenika okušalo se u grafičkom i tekstilnom dizajniranju uz primjenu tehnologije i umjetne inteligencije. Rješavali su matematičke zadatke koji su rezultirali mnoštvom modela četverokuta. Zatim su u svome radu povezali održivi razvoj i vještine šivanja s nastavnim sadržajima. U konačnici su prezentirali proizvod snimanjem reklama, a videokonferencijom razmijenili iskustva.
S učenicima je provedena anketa na početku i na kraju projekta. Najizazovniji, a istodobno i najzabavniji dio projekta učenicima je bilo šivanje. Učenici su izrazili i zadovoljstvo svojom vještinom šivanja i proizvodom kojeg su sašili te smatraju da će im ta vještina trebati u budućnosti. Veliki broj učenika je naglasio kako je projekt bio koristan u podizanju svijesti o održivom razvoju, da sada bolje razumije koncept recikliranja te da će ubuduće više reciklirati. Učenici su izrazili želju sudjelovati u sličnom projektu i iduće godine te bi preporučili projekt i svojim prijateljima. Kako kažu, bilo im je zabavno i svakako bolje od ispita; probali su šiti, ali neki od njih ne bi to baš radili svaki dan; pojedini su uz šivanje kvalitetno su provodili i vrijeme sa svojim bakama.
Kako smo se zabavili, pogledajte na poveznici.