2023-02-27 15:40:43 E Twinning Projekt školskih knjižničara: Godina čitanja 2021. U Projektu školskih knjižničara: Godina čitanja 2021. sudjelovalo je oko 80-tak projektnih partnera osnovnih i srednjih škola iz Hrvatske, a trajao je od ožujka 2021. do ožujka 2022. Cilj projekta je poticanje čitanja i usvajanja čitateljskih vještina. Projekt je zamišljen kao niz različitih poticajnih i kreativnih aktivnosti u kojima učenici potaknuti čitanjem razvijaju kreativnost i vještinu komunikacije, razvijaju jezične i komunikacijske kompetencije, razvijaju suradnički i timski rad, stvaraju originalne učeničke radove, upoznaju i služe se različitim digitalnim alatima, prezentiraju rezultate svoga rada drugim učenicima i razvijaju kreativnost i maštu. Tijekom rada na ovom projektu poticanja čitanja, na školskoj razini pod nazivom PPČ Tko mi čita?, školska knjižničarka Snježana Laksar ostvarila je aktivnu suradnju s učiteljicama razredne nastave i učenicima od 1. do 4. razreda. Cilj je bio potaknuti učenike na čitanje i razvijati čitateljske vještine, govorne i komunikacijske kompetencije te razvijati kreativnost i samopouzdanje na javnim nastupima. Učenici su radili individualno (likovni zadaci, neovisno istraživali izvore znanja, izrađivali digitalnu slikovnicu, uvježbavali sviranje udaraljki – mlađi učenici,), skupinski i timski (uvježbavanje kamishibai tehnike pripovijedanja, uvježbavanje ritmičko – plesne izvedbe, uvježbavanje igrokaza, stvaranje postera, online kvizovi, suradnja s učenicima dr. škole u aplikaciji GooseChase ). Rezultati učeničkih uradaka objedinjeni su u video zapisu kao kolaž radova složen u jednu virtualnu priredbu koju možete pogledati na poveznici:http://os-dcesaric os.skole.hr/knji_nica/aktivnosti?news_hk=5396&news_id=1477&mshow=747#mod_news, a istaknuti su i na panoima u razredu i na web stranici škole. Pri tom su učenici kroz igru i na zabavan način razvijali vještine učenja te digitalne i komunikacijske vještine. Suradnja u ovom projektu ostvarena je između učenika, učiteljica i knjižničarki iz tri osnovne škole: OŠ Popovac, OŠ kralja Tomislava i OŠ “Dobriša Cesarić ”, Osijek. Učenici su uz pomoć knjižničarki i učiteljica razmijenili iskustva i radove koje su napravili tijekom trajanja projekta u zajedničkom padletu te sudjelovali u igri Književna potraga u alatu GooseChase ( rezultati 5 zadataka iz ove igre također su objavljeni u padletu). Učenici su se u takvoj suradnji naučili služiti novom aplikacijom na pametnim uređajima kao i uvidjeti prednosti služenja padletom. Osobito ih je veselila suradnja i upoznavanje s prikazanim radovima i rezultatima učenika vršnjaka iz drugih škola. Više o suradnji s ovim školama na poveznici: http://os-dcesaric-os.skole.hr/knji_nica/aktivnosti?news_hk=5396&news_id=1683&mshow=747#mod_news
Učenici su nakon projekta poboljšali interes za čitanjem, čitateljske vještine, razvili komunikacijske vještine, samopuzdanje, altruističniji odnos prema prijateljima, socijalne vještine. Upoznali su nove digitalne alate i različite načine učenja i interpretacije pročitanog teksta. Kroz igru, ples, igrokaze, stvaranje novih priča i prikaz njihovih uradaka drugim učenicima putem virtualne priredbe učenici su učili na zabavan način. Više o aktivnostima u projektu možete pšogledati na poveznicama: http://os-dcesaric-os.skole.hr/knji_nica/aktivnosti?news_hk=5396&news_id=1434&mshow=747#mod_news http://os-dcesaric-os.skole.hr/knji_nica/aktivnosti?news_hk=5396&news_id=1460&mshow=747#mod_news Za sudjelovanje u ovom projektu dodijeljena nam je nacionalna Oznaka kvalitete. Snježana Laksar, prof. i dipl.knjiž. |
Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Osijek |