2020-09-05 12:05:24 Obavijest Osnovna škola „Dobriša Cesarić“ Temeljem Uputa za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 vezano za rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2020./2021. (Zagreb, 24. kolovoza 2020.) ravnatelj škole donosi PROTOKOL POSTUPANJA U OSNOVNOJ ŠKOLI „DOBRIŠA CESARIĆ“ VEZANO UZ SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE COVID-19 U ŠKOLSKOJ GODINI 2020./2021.
Upoznavanje s protokolom Članovi Učiteljskog vijeća upoznati su sa protokolima na sjednici Učiteljskog vijeća. Roditelji se upoznaju s protokolom preko školske mrežne stranice, na roditeljskim sastancima i putem komunikacijskih kanala ovisno o razrednom odjelu. Osim ovoga protokola na školskoj mrežnoj stranici su objavljene i Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 vezano za rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2020./2021. koje je dao HZJZ te Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s COVID-19 koje je dalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Postupanja roditelja
Postupanja učitelja i stručnih suradnika svi su djelatnici obvezni mjeriti tjelesnu temperaturu svaki dan prije dolaska na posao te u slučaju povišene tjelesne temperature ne dolaze na posao, već se javljaju telefonom ravnatelju i izabranom liječniku obiteljske medicine; kod dolaska i odlaska s posla, svim se djelatnicima mjeri tjelesna temperatura beskontaktnim toplomjerom i utvrđuje imaju li respiratornih simptoma ili znakova drugih zaraznih bolesti. Kod osobe s povišenom temperaturom izmjerenom beskontaktnim toplomjerom (37,3° i više, ovisno na specifikaciji beskontaktnog toplomjera) preporučuje se mjerenje temperature i standardnim toplomjerom pod pazuhom te se povišena temperatura utvrđuje na temelju takvog mjerenja; djelatnici s povišenom tjelesnom temperaturom i/ili respiratornim simptomima odmah napuštaju radna mjesta; pri ulasku u školu svi su djelatnici dužni proći dezobarijeru, dezinficirati ruke te dežurnoj osobi koju odredi ravnatelj dati podatke o eventualnim respiratornim problemima. Dežurna osoba vodi evidenciju ulaska/izlaska ovlaštenog osoblja u koju upisuje podatak o temperaturi kao i podatke o eventualnim respiratornim simptomima; učitelji koji imaju nastavu prvi školski sat dužni su dočekati učenike s kojima rade prvi školski sat na ulasku u školu, pobrinuti se da učenici postupaju po ovom protokolu te ih odvesti u njihove učionice; svi su učitelji dužni u skladu s uputama ravnatelja voditi evidenciju boravka učenika u školi; učitelji su dužni za vrijeme nastave, kao i malih i velikog odmora biti s učenicima u učionicama te ih upućivati u pojačanu osobnu higijenu, poticati fizički razmak i pravilno korištenje sanitarnih čvorova; učitelji su obvezni nositi zaštitne maske jer razmak u učionicama između svih osoba nije veći od 1,5 m; učitelji predmetne nastave obvezni su nositi masku kada rade u razrednoj nastavi; učitelji i svi drugi djelatnici obvezni su nositi maske kod prolaska hodnikom kao i u vrijeme kontakta s odraslim osobama; svim se učiteljima savjetuje provoditi nastavu na otvorenom u skladu sa specifičnostima svojih predmeta; učenik koji razvije simptome bolesti u školi izolira se u zasebnoj prostoriji dok po njega ne dođe roditelj, a učitelj koji nadzire učenika treba koristiti vizir, masku i jednokratnu pregaču. Po odlasku učenika iz škole, dezinficira se prostorija u kojoj je učenik bio izoliran, zaštitna oprema se zbrinjava na odgovarajući način, a ruke se operu vodom i sapunom ili dezinficiraju.Postupanja učenika učenici dolaze u školu prema rasporedu koji je objavljen na stranicama škole pri ulasku u školu učenici pod nadzorom dežurnog učitelja prolaze dezobarijeru, te odlaze u svoju učionicu poštujući fizički razmak uz obveznu dezinfekciju ruku. Prednost u higijeni ruku daje se tekućoj vodi i sapunu uz korištenje jednokratnih papirnatih ubrusa. učenici svakog razreda borave u svojoj učionici sjedeći prema utvrđenom rasporedu male i veliki odmor učenici provode u učionicama. sanitarne čvorove učenici trebaju koristiti prema uputama učitelja poštujući ograničenja o broju učenika u istima: u jednom sanitarnom čvoru istovremeno smije biti do troje učenika; ukoliko učitelji odrede nastavu na otvorenom, učenici u pratnji učitelja odlaze na školsko dvorište poštujući sve mjere ulaska, odnosno izlaska iz škole.Postupanja administrativnog i tehničkog osoblja Prilikom postupanja tehničkog osoblja, posebnu pozornost treba obratiti na sljedeće: redovita higijena školskog prostora; kontrolirati i nadopunjavati količinu dezinficijensa za ruke; svakodnevno na početku i na kraju svake smjene potrebno je primjereno čišćenje i dezinficiranje prostorija; prostorije u školi obvezno je prozračiti više puta dnevno, svakako prije dolaska i nakon odlaska učenika i to u trajanju od najmanje pola sata te pod odmorima ili na način, ako to vremenske prilike dopuštaju, da se ostavi otvoren prozor tijekom nastave. dodirne površine kao što su kvake, ručke na prozorima, radne površine, tipkovnice, slavine u toaletima i kuhinjama, tipke vodokotlića, daljinski upravljači, prekidači za struju te druge dodirne površine koje koristi veći broj osoba neophodno je dezinficirati više puta dnevno; nošenje maski i rukavica obavezno je za sve tehničko osoblje;Administrativno osoblje vodi evidencijsku knjigu o vrijednostima tjelesne temperature kao i o eventualnom postojanju respiratornih simptoma. Sve upute vezane za dolazak na posao kao i utvrđivanje tjelesne temperature navedene u dijelu koji se odnosi na učitelje i stručne suradnike vrijedi za administrativno i tehničko osoblje. Postupanja ravnatelja Ravnatelj je dužan provoditi sve preporuke ukoliko ima uvjeta za to, odnosno, dužan ih je prilagoditi uvjetima rada u školi vodeći računa o sigurnosti svih učenika i djelatnika. Ravnatelj je dužan voditi brigu o provođenju i poštivanju općih mjera sprječavanja širenja zaraze. Ravnatelj je dužan upoznati djelatnike i roditelje sa svim uputama i preporukama vezanih za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19. Ravnatelj ima pravo tražiti pomoć u provođenju sigurnosnih mjera od osnivača, lokalne uprave, Stožera civilne zaštite i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Organizacija rada škole Rad škole organiziran je na način da se osigura koliko je moguće socijalno distanciranje (fizički razmak). Svaki razred boravi u jednoj prostoriji (učenici ne mijenjaju učionice). U slučaju kretanja po školi, učenici i djelatnici škole kreću se uvijek desnom stranom hodnika kako je i označeno trakama na podu. U sanitarnim čvorovima na jasno vidljivim mjestima bit će istaknut maksimalan broj korisnika uz upute za pravilno pranje ruku. Dostavu za potrebe škole preuzimaju nadležni djelatnici škole na vanjskim vratima, a ulaz je dozvoljen iznimno serviserima i ostalim službama čije usluge su neophodne, uz obveznu mjeru dezinfekcije ruku i nošenja zaštitne maske. Ovaj će Protokol biti mijenjan i prilagođavan u skladu s epidemiološkom situacijom, odnosno s uputama nadležnih institucija.
U Osijeku, 4. rujna 2020.
v.d. Ravnatelja Marin Božić, prof. |
Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Osijek |