2019-03-05 14:39:12 SEDMAŠI U ULOZI UČITELJA Mogu li učenici uspješno pripremiti sat lektire? Naravno, vrlo uspješno ! Učenikovo sudjelovanje u pripremanju nastave poželjna je aktivnost u suvremenoj nastavi Hrvatskoga jezika i na taj se način potiče usmjerenost na učenika, njegove potrebe i mogućnosti te izgrađuje povjerenje. Učenik preuzima zadatke za pripremanje nastave, dakle domaće zadaće koje se učenicima unaprijed zadaju. One omogućuju učenikovo pojedinačno i grupno učenje te ga potiču za samoučenje i nastavu. Upravo vođena time, činilo mi se zanimljivim zadati učenicima 7. a i b razreda kreativne zadatke za dvosat lektire Najljepše priče klasične starine Gusava Schwaba. Na ovim su satima učenici trebali naučiti što je mit, te uočiti razlike između mita i legende. U zadavanju je tih zadataka osobito važna usmjerenost učenikove pozornosti na određeni problem. Kako se ova lektira ne bi svela na prepričavanje pojedinih mitova, zadala sam učenicima različite zadatke jer ih je bilo potrebno uputiti što točno trebaju napraviti i s kojim ciljem( u ovome slučaju naučiti što je mit, te ga razlikovati od legende). Imenovani su voditelji skupina koji su potom sami birali suradnike i određenu vrstu zadataka. Imali su mogućnost izbora i svaka je skupina izvlačenjem listića dobila zadatak: osmosmjerka, križaljka, mitska utrka, memory kartice, domino, Crni Petar- poveži i spari. Za izvršenje zadatka imali su tri tjedna, ali, naravno, prije toga trebalo je pročitati zadanu lektiru. Na samome dvosatu lektire učenici su se natjecali, te prikupljali bodove za svoju skupinu, bilo kao predstavnici skupine ili kao skupina u cjelini. Sati su bili izuzetno zanimljivi, a sedmaši su svoj zadatak izvrsno obavili. Nešto su novo naučili, pokazali svoju maštovitost, kreativnost, snalažljivost i dobro se zabavili, a o čemu svjedoče odlične ocjene i fotografije snimljene na tim satima.
Biserka Vajlandić, učiteljica savjetnica |
Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Osijek |