2018-03-06 11:36:51

I naša škola kao dio eTwinning zajednice

Od  ove školske godine i naša je škola uključena u europsku eTwinning zajednicu koju ovoga trenutka čini 160 655  škola, 557 584 učitelja koji su prijavili  71 641 projekt. Ponosmo smo što smo i mi od veljače dio ove velike zajednice.

Putem ove platforme članovi mogu komunicirati, surađivati, razvijati projekte, razmjenjivati znanja i iskustva, te tako promicati suradnju među školama u Europi uporabom informatičkih i komunikacijskih tehnologija.  

Program  je osmišljen još 2005. godine  kao eLearning program, eTwinning se uspješno integrirao u Erasmus+, program Europske unije u području obrazovanja od 2014. godine. Središnja služba za podršku, kojom upravlja European Schoolnet, odnosno međunarodno partnerstvo 31 europskog ministarstva obrazovanja, razvija programe za učenje za škole, učitelje i učenike diljem Europe. Na nacionalnoj razini podršku eTwinningu pružaju i nacionalne službe za podršku, pa tako i Hrvatska. Da bi se projekt ostvario, potrebno ga je osmisliti, staviti na eTwinning portal kako bi ga prihvatile  i odobrile europska i nacionalna služba eTwinning.  Osmislili smo projekt „ Prijatelju, pružam ti ruke „  koji je prihvaćen i odobren od europske komisije, hrvatske i francuske, a partner koji je prihvatio projekt je koledž „ Emile Thomas“ u Draguingnangu ( Draginjonu) , Francuska.

 O PROJEKTU

Realizacijom sadržaja  kreirati aktivnosti kojima ćemo prezentirati svoj rad  i PRUŽITI RUKE PRIJATELJSTVA  između učenika i škola.


 

1. RUKA UPOZNAVANJA – predstaviti sebe, svoje interese  hobije                                                                                                               2. RUKA PREDSTAVLJANJA – predstavljanje razreda, škole , školskoga sustava 
3. RUKA NA RAMENU – predstavljanje grada, njegove materijalne i nematerijalne baštine                                       
4. RUKA PRIJATELJSTVA – povezivanje učenika kroz sličnosti i razlike (svaki razred priča svoju priču; pričamo zajedno-gradimo priču)  videokonferencije
5. RUKA  VODITELJICA- upoznavanje s običajima vezanim uz značajne datume, događanja u školi, gradu, zemlji – razmjena crteža i drugih učeničkih uradaka
12. RUKE ZAJEDNIŠTVA – zajednički videouradak

CILJEVI

Upoznati se sa projektnom nastavom.
Uz pomoć realizirati razredni projekt.
Upoznati i primijeniti računalo i njegove osnovne programe.                          Vježbati komunikaciju na engleskome jeziku.
Upoznati nove načine komunikacije: e-mail, videokonferencija i sudjelovati u razgovoru.
Pisati kratke poruke, usmeno izraziti svoje doživljaje, ilustrirati, fotografirati,  napraviti slikopriču ili napisati i ilustrirati knjigu.
Sudjelovati u videokonferenciji.

TIJEK  PROJEKTA

U projektu će sudjelovati dva  razreda iz dviju osnovnih škola ( Francuske i Hrvatske)
Pripremiti plan projekta (siječanj  2018.).
Upoznati učenike i roditelje s planom rada ( veljača 2018).
Pripremiti učenike za samostalno predstavljanje ( veljača 2018.).
Upoznati računalo i rad s osnovnim programima, nove načine komunikacije, fotoaparat (siječanj -svibanj).
Poučavati učenike suradničkom učenju i interaktivnom učenju.
Izabrati sadržaje prema nastavnom planu i programu iz područja, glazbe, likovnog stvaralaštva, glume, pokreta i igre, zdravog načina života, blagdana i važnih događaja iz života škole i prezentirati ih putem web 2.0 alata i postavljati ih na web stranicu projekta i twinspace.
Predstaviti projekt javnosti (tisak, otvoreni dan škole, grupe društvenih mreža, školski web) – lipanj 2018.

U ovaj  su projekt uključeni učenici 6. b razreda ( 24 učenika) koji će svojim aktivnostima sljedećih mjeseci ostvariti suradnju s vršnjacima  iz Francuske. Prvi korak projekta pod naslovom „ RUKA UPOZNAVANJA“ uspješno je odrađen kada su se učenici predstavili svojim vršnjacima navodeći svoja imena, značenje svojih imena, svoje hobije, sportske i druge aktivnosti kojima se bave. Sve su to napisali na hrvatskome, a potom i na engleskome jeziku. Tako je nastala mala knjiga upoznavanja koju  će poslati vršnjacima u Francusku s nestrpljenjem očekujući njihov odgovor.

Projekt je osmislila i prijavila učiteljica Hrvatskoga jezika uz svesrdnu pomoć razrednice 6. b razreda profesorice Ksenije Andrić i pripravnice Mije Žderić.                                       

                                          Biserka Vajlandić, učiteljica savjetnica                                        


Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Osijek