preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Osijek

Login
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Upisi u 1. razred 2024./2025.

Prijava - online obrazac
https://forms.gle/vG39f3kkXnXCagtGA
 

 

Kutak podrške

Savjet i podršku možete zatražiti i
putem službenog maila:

strucnasluzba.dobrisacesaric@gmail.com

e-Dnevnik

Udžbenici

hiSTEMory

Školski autobus

 

Školsko zvono

                      

Radovi učenika


Video kutak



Literarni radovi   


 

 

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Forum
Školska kuhinja

Jelovnik

 

Škola na mreži

Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 8. 2017.

Ukupno: 331675
Danas: 12
Natjecanja


Natjecanja

       

Edukativni linkovi

 


Matematika je zabavna

 

 

 


Hrvatski naivci

Aktivnosti knjižnice
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Učenici razredne nastave sudjeluju u projektu poticanja čitanja školske knjižnice Tko mi čita i eTwinning projektu školskih knjižničara Godina čitanja 2021.
Autor: Marija Stjepanović, 20. 3. 2021.

Započeo Projekt poticanja čitanja Tko mi čita

Godinu 2021.  , Vlada Republike Hrvatske proglasila je, na prijedlog Ministarstva kulture i medija, Godinom čitanja. Za ljubitelje lijepe riječi to znači poticanje kulture čitanja, čitanje iz zadovoljstva te čitanje s razumijevanjem. Tako je nastavljena Nacionalna strategija poticanja čitanja koja je započela 2017.godine s ciljem „razvijanja  čitateljskih navika i oblikovanja kompetentnih čitatelja“.


Tko mi čita 2021. 

Učenici i učiteljice razredne nastave Silvana Stojović, Azra Staščik, Marina Vučemilović Šimunović Marta Budrovac,  Marija Bilić, Sonja Koprivnjak i Jelena Ćutunić Dašić uključili su se u Projekt poticanja čitanja naše školske knjižničarke Snježane Laksar pod ovogodišnjim nazivom Tko mi čita 2021.  Nakon prošlogodišnje školske  godine koja se odvijala online, svi sudionici rado su se odazvali planiranim aktivnostima u razredu u realnom vremenu i prostoru.

 Cilj je projekta poticati čitanje, razumijevanje pročitanog, razvijanje vještina učeničkog stvaralačkog izražavanja i razvijanje samopouzdanja na javnim nastupima. Sudionici projekta su svi učenici razredne nastave, njihove učiteljice, psihologinja Lucija Drokan, pedagoginja Lada Ilić-Puharić , učiteljica Glazbene kulture Arijana Šmit i učenici viših razreda u ulozi čitatelja priča.

e Twinning projekt Godina čitanja

Ujedno smo se pridružili  i kao projektni partneri u   e Twinning projekt školskih knjižničara Godina čitanja 2021. namijenjen  učenicima osnovnih i srednjih škola čiji je voditelj stručna suradnica knjižničarka Snježana Kovačević iz OŠ Zlatar Bistrica.

Čitanje

Projekt  smo započeli čitanjem priče Gospođice Hoću Tihane Lipovec Fraculj sredinom veljače 2021.godine u svim odjelima razredne nastave. Čitat ćemo i Gospođicu Neću Sunčane Škrinjarić,  Mirka Bjesomirka Tamare Vučković , Anu i gospodina Strahojeda Tihane Lipovec Fraculj,  Gospodina Iza i gospođicu Po Tamare Vučković, bontone za djecu te prvašićima Slovocedu Edija Šupljike .

Knjižničarka nam prije čitanja donosi iznenađene-knjige, štapne lutke, instrumente, 1.b

Knjižničarka nam čita priču Gospođica Hoću, 2.b

Dok knjižničarka čita s njom je i lutka iz priče...

Na zastavicama smo nacrtali knjige jer ćemo puno čitati, 1.a

Kviz

Koliko su učenici zapazili detalja iz pročitane priče Gospođica Hoću pokazali su u razrednom kvizu. Učenici su se podijelili u dvije ekipe. Svaki je  učenik izvlačio po jednu numeriranu papirnatu kockicu u kojoj se nalazilo pitanje, a odgovaralo se naizmjenično. Zadovoljni i hrabreni točnim odgovorima, poželjeli su novi susret u sljedećem kvizu.

Upute - pitanja su skrivena u numeriranim kutijicama, 3.a

Izvlačimo pitanja u kvizu, 2.a

Znamo odgovore na postavljena pitanja,1.b

Skupina dogovara točan odgovor, 3.b

Učiteljica zapisuje osvojene bodove

Odgovorili smo na sva pitanja, 2.a

Sviđa nam se kviz. Spremni smo za sljedeći, 1.a

Slovoceda za prvašiće

Prvašićima je omiljena  knjiga Slovoceda. Čitamo je nakon što učiteljica obradi novo slovo. Nakon pročitanog teksta o slovu, pokušavali su tijelima oblikovati slova u prostoru. Zanimljiva aktivnost kojoj se uvijek raduju!

Prvašićima knjižničarka čita Slovocedu, 1.b

Slovo F, učenici 1.b

Slovo H, učenici 1.a

I ovako se može oblikovati slovo H, 1.b

...i ovako...slovoH,1.b

Slogan Hoću-neću

Slogan Hoću-neću je ritmičko recitativna i plesna izvedba nastao za potrebe ovog projekta. Na početku i na kraju svakog druženja s knjižničarkom u ovogodišnjem projektu služi nam kao pozdrav. Prvašići su u izvedbu uključili i instrumente: drvene štapiće, trijangl, ksilofon i metalofon. Izvedbu smo zabilježili i video snimkom.

 

                  HOĆU  - NEĆU

Hoću uvijek priču čitat',
neću u neznanju skitat'.

Hoću – neću, djeca zbore,
Hoću -  neću, zbrku stvore.

Hoću – neću, hoću – neću,
Nek' se maštom riječi kreću!

Hoću – neću, hoću – neću, to su riječi dv'je.
Kad pročitam cijelu priču, tad ću znati sve.

Uvježbavamo ritmičko plesni slogan Hoću-neću, 2.a

Kako prepričati priču

Nakon pročitane priče Gospođica Hoću i kviza, knjižničarka je učenicima podijelila zadatke. Svaki razredni odjel prepričat će ovu priču na drugačiji način, uvježbati svoje izlaganje, a potom snimiti kako bi u ovim epidemiološkim uvjetima i učenici iz drugih razrednih odjela mogli vidjeti njihove radove.

Dobili smo svitak sa zadacima kako prepričati priču Gospođica Hoću, 1.a

Pažljivo čitamo upute kojim redoslijedom i kako pričamo zadanu priču, 2.b

Kamishibai pripovijedanje

Učenici 1.a razreda prepričat će ovu priču japanskom kamishibai tehnikom pripovijedanja. Prvo im je knjižničarka objasnila i demonstrirala što je kamishibai, pokazala kazalište-kutiju kamishibai, ispričala priču kamishibai tehnikom, a oni će nacrtati i napisati svoju priču. I zabilježiti snimkom.

Knjižničarka objašnjava što je kamishibai, 1.a

Upute za izvedbu priče tehnikom pripovijedanja kamishibai, 1.a

Strip priča

U dogovoru s učiteljicom 1.b razreda, prvašići  će osmisliti strip i izložiti ga u alatu bookmarku. Prelistali su stripove koje im je donijela knjižničarka, pratili učiteljičina objašnjenja o osnovnim elementima stripa i krenuli u izradu stripa. Kako im je ovo prvi  strip dopunit će svojim crtežima i riječima već ponuđen predložak radnog listića na kojem je ispisan kadar stripa.

Učiteljica objašnjava prvašičima kako izraditi strip, 1.b

Izrada stripa, 1.b

Priča iz kutije

Priču iz kutije ispripovijedat će učenici 2.b razreda. Prikupljaju predmete koji će im pomoći pri prepričavanju priče, a skrit će ih u običnu kutiju koju će preurediti u neobičnu kutiju iz koje „izlazi“ priča. Snimit će svoju priču.

Kako od kutije i otpadnog materijala do pozornice i priče, 2.b

Slikovnica

Kako će priču prepričati učenici 2.a razreda? Izradit će slikovnicu alatom  Jamper Story.

Intervju s likom iz priče

Učenici 3.a razreda i njihova učiteljica stalni su suradnici i novinari podlista Zrnca našeg školskog lista Mladoga klasja. Oni će priču prepričati kao zamišljeni inervju s likovima iz priče Gospođica Hoću. Na satu Likovne kulture izradili su štapne lutke kojima će služiti u svojoj izvedbi.

Izrađujemo štapne lutke koje ćemo animirati u intervjuju s likovima iz priče Gospođica Hoću

Za izradu su nam  potrebni kolaž papir, vuna, dugmad, mašne, 3.a

Dramatizacija i štapne lutke

Mlađi dramci  u našoj školi su učenici 3. b razreda koji su izradili štapne maske i dramatizirat će priču na svoj osebujan način. Već snimaju uvodnu najavu priče.

Izložba

Učenički likovni radovi učenika 3.a i 3.b razreda tijekom ožujka izloženi su u razredu. Objavit ćemo ih i virtualno.

Razredna izložba štapnih masaka, 3.b

Štapne maske, 3.a

Bonton

Četvrtaši čitaju bontone namijenjene djeci. Odabiru pravila lijepog ponašanja koje će izložiti na posterima. Snimat će izlaganja i predstavljanje postera.

Čitamo bonton, 4.b

Istražujemo pravila lijepog ponašanja, 4.b

Upoznali smo se s izradom postera. Izradit ćemo postere s pravilima ponašanja čitajući bontone, 4.b

Do sljedećih vijesti o aktivnostima u projektu poticanja čitanja pozdravljamo vas uz kratki video zapis učenika 1.b razreda.

                                                                                               Snježana Laksar, prof. i dipl.knjižničar

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju